NOT DEFTERİMDEN SEÇTİKLERİM (2)
“Görele Rus işgaline uğrayınca, 14 yaşlarında olan Ali, yolda büyüklerini kaybeder.
O da kağnıcılara takılır ve onlarla birlikte Çorum’a kadar gider.
Orada bir ailenin yanında çobanlık yapmaya başlar…
Daha sonra Kayseri’ye gidip yerleşir…
Bugün torunlarının durumları iyidir.
Baba adı: Cafer
Ana adı: Nadiye
Amcası: Dülgeroğlu Ali.
Ali’nin torunlarından biriyle, Ziya Palak aracılığı ile tanıştım.
Görele’de çay kahve içtik.
Birlikte, akrabalarından esnaf Mahmut Dülger’in ziyaret ettik…
Kendisi istemediği için Mahmut’la tanıştırmadım…”
” Persler, MÖ 625 yılında, Alp Er Tonga komutasındaki İskit/Saka Ordusu’nu Tokat/Zile’de yenmiştir.”
” TRT’de çalışan Düdükçü Kasım Gürsoy, yaz aylarında, boynunda kayıt aleti, köy köy dolaşıp türkü kaydederdi.
Kaydettiği türküleri Sarısözen’e götürüp noktaya aldırırmış.”
Meçelo Mustafa Arslan
” 1924 yılında Eynesil Nahiye Müdürü Ali Kara’dır.”
Murat Cihan, Kasım 2017
” İsaklı Köyü’nde, Fehmi Kemallerin evinin yanındaki Hurşit Çiti’nin oralardaki düzlüğe Düz Mahalle veya Sarraflar Çarşısı denir.”
29/08/2019, İbrahim Bodur
” Bilim, içerdiği ifadeler, gözlem raporlarını oluşturan ifadelerle yanlışlanabilecek düşünce sistemlerinin tamamına verilen addır. ”
Karl Poper
” Eleştirel akılcılık:
1. Problemin saptanması,
2. Problemin çözümü için bir varsayım oluşturulması,
3. Varsayım çıkarımlarının gözlemlerle denetlenmesi,
4. Gözlemlerle çelişiyorsa, varsayımın terk edilmesi,
5. Genişletilmiş gözlem sonuçlarına uygun yeni bir varsayım oluşturulması,
6. Yeni varsayım çıkarımlarının denetlenmesi,
7. Dördüncü ve sonraki aşamaların yinelenmesi. ”
Karl Poper
” Beşikdüzü, Nefsi Şarlı adı ile 1486’da Akçaabat’a bağlı bir köydür. Tirebolu kaza olunca Görele ile birlikte Tirebolu’ya bağlanıyor.
1834’te Görele kaza olunca Görele’ye bağlı nahiye oluyor.
1894’te Görele kaza Şarlı nahiye…
1916’da yöre halkının karşı çıkmasına karşın Vakfıkebir’e bağlanıyor.
4 Temmuz 1987’de ilçe oluyor.”
” Beşikdüzüler Kürtünlü ve Elevili diye iki gruptan oluşmuştur.
Kürtünlüler Sünni, Elevililer Alevi olarak bilinirler.
Çobanlılar Kürtünlüdür.”
Emekli öğretmen H. Ö(Ç).
” Taze balığın eti sert ve rengi parlaktır. Bastırıldığında çökme meydana gelmez.
Solungaçları parlak ve kırmızıdır.
Gözleri berrak, kabarık ve parlaktır.
Bayat balığın pullarının renkleri donuktur ve kolayca sıyrılır.”
29 Ocak 2917, Samim Soner
“921 yılında Karahanlı Sultanı Saltık Buğra Han Müslümanlığı resmi din kabul etti ve mezhep olarak da Hanefiliği/Maturiliği seçti.”
“Şu gelen teskeremi,
Babama da veremem.
Kore’nin askerine,
Varıp göğüs geremem.”
İsaklı’dan biri söylemiş.
“Görele’ye devlet görevlisi olarak gelip yerleşen ailelerden bazıları:
Vurallar,
Kuğuoğulları,
Yazganlar,
İmamoğulları,
Kadıoğulları,
Karakadıoğulları(Dudular)
Bu ailelerin Görele’ye ilk gelen dedeleri okur yazar insanlardır.
Bu şekilde gelen başka aileler de olabilir…”
” Görele Şehitliği’nde yatanlardan bazıları:
1. Ören’den Hasbi Küçüker’in dedesi. Hasbi’nin adı bu dedesinden gelmektedir.
2. Hocagilden Fadime’nin babası.
3. Onbaşıoğlu Mehmet Ali.
4. Beşikdüzü Sofuoğullarından Muhammet. Soyadları Gürsoy.”
20/09/2017, Oğuz Köyü’nden Nihat Kalaycı,( Babası, Eynesil’in ilk kaymakamı)
” Bir şeye duydunuz diye inanmayın, atalarınız inananıyor diye inanmayın.
Kendi kendinize duyduğunuz, denediğiniz, doğru bulduğunuz şeylere inanınız.”
Gotama Buda, MÖ Vl. yy.
” Karasör sanayiinin Görele yerine Bursa’ya kurulmasının nedeni, İhsan Sabri Çağlayangil’in (parti içinde) Hayrettin Erkmen’e göre daha etkin olmasıdır.
DP yönetiminin onayına karşın, Çağlayangil’in dediği olmuştur.”
Nihat Şenel (Nihat’ın babası Kıbıçlar’ın atölyesinde ustabaşılık yapmıştır. Alimen’in Ali olarak tanınır.)
” Ben: Balıkesir Çepnilerin de kemençe ve horan var mı?
Aydın Ayhan: Yok. Sadece bağlama var. Alevi olduklarından semah dönerler. Muğla Çepnileri Sünnidir. Onlarda da yok. Antep Çepnileri, galiba yedi köy, alevidirler. Onlarda da horan ve kemençe yok. Rakka taraflarındaki Çepnileri gidip araştırmadığım için bilemiyorum. Muğla’da zeybek oynanır.”
18/09/2019, Aydın Ayhan’la görüşme.